תופעת ההארי פוטר, חדרי בריחה והשילוב ביניהן

לפני 23 שנה, יצא באנגליה הספר  "הארי פוטר ואבן החכמים" הראשון בסדרת הספרים שהפכה עם הזמן לתופעה חסרת תקדים. הסדרה תורגמה ללמעלה מ- 80 שפות וזו סדרת הספרים הנמכרת ביותר בעולם. הסופרת האגדית, ג'יי קיי רולינג, הצליחה בכישרון יוצא מהכלל לברוא עולם שלם בעל היסטוריה, חוקים, תרבות ודמויות בעלות אופי ייחודי אשר עוצב בהתאם למאורעות הספרים.

בתור ילדי שנות ה 80/90, חשקנו שיום אחד המשחק מחשב יקום לתחייה ונוכל לחוות אותו במציאות. חדר בריחה או משחק קווסט הוא משחק בו אנשים נמצאים יחד עם משתתפים אחרים במתחם סגור ובו מספר חללים, חידות, משימות ועלילה שזורות זו בזו ויוצרות עולם אחר למשך כשעה. המשתתפים צריכים להשתמש בחפצים שונים הנמצאים בחדר כדי לפתור חידות ולבצע משימות על מנת למצוא רמזים ולהתקדם לחידה הבאה כדי להספיק לצאת מהחדר במגבלת הזמן הנתון .בין השנים 2006-2007 קבוצות מיפן ועמק הסיליקון בארה"ב אירגנו משחקי קווסט משרדיים, יש מחלוקת היכן זה התחיל קודם ואיפה בדיוק, לא ניכנס לסוגייה הזו, אך משם הכל היסטוריה וזה הפך לתופעה כלל עולמית. לישראל החדרים הגיעו ב2015 וצצו כמו פטריות אחרי הגשם עד אמצע 2017, כאשר השיא נשק ל500 חדרים בישראל.

איך שתי התופעות מתמזגות אתם שואלים?

בתחילת חייהם של החדרי בריחה בארץ וגם ברחבי העולם, התפאורה והסיפור בחדרים היו דלים והתבססו בעיקר על תפאורה משרדית, ההשקעה הייתה נמוכה ולא היה ידוע אם הטרנד כאן כדי להישאר ולהתפתח או אם יחלוף בעוד נניח, שנה. עם הזמן וההבנה של בעלי החדרים שחדרי בריחה כאן על מנת להישאר, ההשקעה בתפאורה גדלה והתחילו להיפתח עוד ועוד חדרי בריחה הארי פוטר, בארץ וברחבי העולם עם תפאורה מרהיבה הלקוחה היישר מעולם הפנטזיה הקסום.

בכל מדינה שטיילנו בה היו כמה חדרי בריחה בנושא הארי פוטר, לעיתים מספר המשתווה לכמות שאר החדרים. בפראג יש שני חדרי בריחה בנושא הארי פוטר, לאותה החברה! אחד מהדור הישן יותר, עם מנעולים ותפאורה צנועה יחסית והשני טכנולוגי בטירוף, עם תפאורה מהממת. שם החברה QEUSTERLAND. במוסקבה מספר החדרי בריחה בנושא הארי פוטר עובר את העשר, כאשר החדר המוביל ובעל הביקורות הטובות ביותר הוא של חברת CLAUSTROPHOBIA  שיחקנו בו עוד ב2016 התפאורה החידות והקסם שלו מסרבים להתפוגג. בבוקרשט ביקרנו בכמה חדרי הארי פוטר, אמליץ רק על אחד מהם. קסום, קטן ופשוט יחסית, אך השילוב של כל הרכבים שלו יוצרת משהו שובה. ברומניה משום מה אוהבים מאוד חידות תשבצים. חדר הבריחה הארי פוטר המבוקש ביותר בעולם כמובן נמצא בבירת הארי פוטר, הלא היא לונדון. לחדר הזה היינו צריכים להזמין מקום 4 חודשים מראש! הציפייה הייתה בשמיים והוא אכן קסום במיוחד (החדר החדש בפראג משאיר לו אבק).

אחרי שביקרנו בכל כך הרבה חדרי בריחה בנושא הארי פוטר היינו חייבים לבנות חדר בסגנון אחר, חדר שלא מתרחש בטירה כמו השאר. חדר שאני בתור מעריצה שרופה של הארי פוטר וחדרי בריחה הייתי רוצה לשחק בו. וכך במשך כשנה בנינו הרפתקה קסומה על פני 200 מ"ר ומיועדת ל90 דקות משחק. מצפה לראותכם בחדר בריחה הרפתקאות הארי פוטר שלנו בנתניה!

הכותבת הינה הבעלים שלחדר בריחה הרפתקאות הארי פוטר בנתניה.

הארי פוטר

כתבו לנו ונחזור בהקדם

צרו קשר

מעוניינים לקבל עוד קצת מידע עלינו ? כל מה שאתם צריכים לעשות הוא לכתוב לנו או לצלצל ל-072-394-9555

אנחנו כבר נדאג לארגן לכם בילוי שלא תשכחו עוד הרבה מאוד זמן.

כתבו עלינו

5/5
הקודם
הבא

המשיכו לקרוא

More To Explore

המדריך לתכנון אירועים קבוצתיים בלתי נשכחים בקריוקי ובחדרי הבריחה שלנו

מבוא: תכנון אירוע קבוצתי בלתי נשכח יכול להיות משימה מרתיעה, אבל כשיש לך מקום שמציע את השילוב המושלם של בידור וריגוש, המסע הופך למהנה עוד יותר. ברוכים הבאים למסתורי, מתחם חדרי הבריחה והקריוקי. בו אנו מתמחים בהפיכת מפגשים רגילים לחוויות יוצאות דופן!במדריך האולטימטיבי הזה, נדריך אותך לאורך השלבים לתכנון אירוע קבוצתי בלתי נשכח במקום שלנו.

5 דברים שחשוב לשים אליהם לב כשבוחרים חדר קריוקי

חדר קריוקי כשרקריוקי הוא בילוי אהוב על אנשים מכל הגילאים, המספק דרך מהנה ומשעשעת לשיר מהלב עם חברים ובני משפחה. בין אם אתם חוגגים אירוע מיוחד או סתם מחפשים ערב כיף של בידור, בחירת חדר הקריוקי המתאים יכולה להשפיע רבות על החוויה שלכם. כדי להבטיח זמן בלתי נשכח ומהנה, הנה חמישה דברים שחשוב לשים לב

השיגעון ממשיך – אנשים משלמים כדי לברוח מחדר נעול

מהי האטרקציה של להיות נעול בחדר למשך שעה  ועוד לשלם על זה?! וצורך לגלות רמזים ולפתור חידות כדי לצאת  שיגעון חדרי הבריחה האמיתיים, או אסקייפ רום, ממש המריא בשנתיים האחרונות. לפני פחות מארבע שנים היו רק בודדים מהם בישראל. עכשיו יש כמעט 300. קצת כמו תוכניות הטלוויזיה הזכורות לטובה משחק ההרפתקאות ומבוך הקריסטל, הרעיון הוא

Call Now Button

השאירו פרטים ונחזור מהר!
בדר"כ תוך דקות..

רוצים לדבר איתנו כבר עכשיו?! אנחנו זמינים כאן:
072-394-9555
דילוג לתוכן